skip to Main Content

A karzsibbadás mögött TOS szindróma is állhat!Az ízületi fájdalom sokakat érintő panasz. Az ízületet érintő betegségek két nagy csoportra oszthatóak, melyek a gyulladásos, valamint a kopásos (vagy más néven degeneratív) ízületi megbetegedések.

Mit tehetünk az ízületi betegségek kialakulásának megelőzése érdekében?

1. Ízületeink egészségének megőrzéséhez nélkülözhetetlen a rendszeresen végzett TESTMOZGÁS. Ízületeket kímélő mozgásformák pl.: gyógytorna, vízi gimnasztika, sífutás, úszás.

2. Bizonyos ÁSVÁNYI ANYAGOK és VITAMINOK hiánya nagyban hozzájárul a betegek állapotának romlásához. A C- és E-vitamin, a ß-karotin, valamint a szelén, a cink, a réz és a vas szedése antioxidáns tulajdonságuk miatt lehet előnyös. Az omega-3 zsírsavak gyulladácsökkentő hatásuknál fogva segítenek a panaszok mérséklésében. A legfrissebb kutatások szerint a reumás ízületi gyulladás kialakulásában pedig a D-vitamin hiány játszik fontos szerepet.

3. Az úgynevezett PORCVÉDŐ SZEREK gátolják az ízületi porcok lebomlását és elősegítik az újjáépülésüket. A glükozamin, a kondroitin és az MSM elősegítik a porc egészséges szerkezetének megőrzését és az ízületek normál működését.

4. Figyeljünk a TESTSÚLYUNKRA, ami sajnos hatással lehet ízületeink állapotára is. Egyik legfontosabb dolog a testsúly normalizálása, ugyanis a túlzott és egyenetlen terhelés során a kopásos folyamat előbb beindul. Ne feledje, az egyik leghasznosabb ízületkímélő mozgásforma a gyógytorna.

Gyógytorna megoldást keres?


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top