skip to Main Content
+36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu 1122 Budapest, Alkotás út 15. Nyitva: H-P 8-20
Kerékpározás

Mit sportoljak? – Kerékpározás

kerékpározásA kerékpározás mindenki számára elérhető! Ha nem bírja az edzőtermek bezártságát, az ősz számos lehetőséget kínál. Sőt, az egyre hűvösebb napokat arra is használhatja, hogy felkészítse a szervezetét a téli edzésekre: a szabadtéri sportokról ugyanis a hidegben sem kell lemondnia, csak hozzászokás és réteges öltözködés kérdése az egész.

A kerékpározás, azaz biciklizés sokak kedvenc mozgásformája. Először is számos jótékony hatása van egészségünkre: serkenti a vérkeringést, edzi a szívet, erősíti az izomzatot, fejleszti az állóképességet, javítja az anyagcserezavart, valamint stressz ellen is kiváló. Egy óra tekeréssel akár 700 kalóriát is elégethetünk. Mindezen túl olcsó, és környezetbarát.

JELENTKEZÉS

Jelentkezés Gyógytornára / Vizsgálatra

Foglaljon időpontot Online naptárunkban szakemberünkhöz!

Ha már szert tett egy biciklire, ezúttal hagyja a városi bringázást, menjen ki inkább a tiszta levegőre. A biciklizés az egész test izmait átmozgatja, miközben csodás helyekre juthat el. Már egy-egy hétvégi biciklitúra is remek hatással van a testre éppúgy, mint a közérzetre.

Mire figyeljünk ősszel?

A legnagyobb meglepetés, ami szeptemberben éri a bringásokat, az a fényviszonyok viszonylag gyors megváltozása. Míg augusztusban csak finoman kezdjük érzékelni, hogy korábban nyugszik a nap, addig az ősz beköszöntével látványosan rövidülnek a nappalok. Éppen ezért felkészültnek kell lenni. Lámpa nélkül sose induljunk útnak: régi szabály, hogy látni és látszani a legfontosabb az utakon (városban nem kötelező, de mégis hasznos lehet zsebbe tenni egy láthatósági mellényt is).

Ősszel számolni kell több csapadékkal, aminek a következménye, hogy csúszik az út. Ezzel kapcsolatosan egyféleképpen készülhetünk fel a bajok megelőzésére, mégpedig úgy, ha fokozottan elővigyázatosak és körültekintőek vagyunk. Tessék óvatosabban közlekedni, visszavenni a lendületből. Ez azért is fontos, mert sosem lehet tudni, hogy egy-egy pocsolya mit rejt: lehet egy fél centis vízréteg, de az is előfordulhat, hogy egy húszcentis lyuk tátong alatta. A hulló faleveleket is számításba kell venni, nedves úton ezek különösen veszélyesek lehetnek.

Egészségügyi szempontból:

A réteges öltözködés fontosságát talán már nem kell részletezni, van azonban néhány apró praktika, amivel sok-sok kellemetlenség megelőzhető. Például a kerékpárra érdemes felszerelni hosszított – a cipőt is kitakaró – sárvédőt, ami azért fontos, hogy ne legyünk kitéve a nedves útburkolatról felcsapó sárnak vagy éppen a szakadó esőnek. Legyünk felkészültek, és a hátizsákban vagy éppen a célállomásunkon, akár a munkahelyen mindig tartsunk száraz ruhát. A biciklin mindig egy gondolattal hűvösebb van, mint azt gyalogosként érezzük. Éppen ezért mindig viseljünk dzsekit és kesztyűt  Ami még nagyon fontos, az a sapka. Már vannak olyan, sisak alá készült vékony sapkák, amelyekkel nem csupán a hűvös szél ellen óvhatjuk a fejünket, hanem egyben biztonsági szempontból is védhetjük azt.

A bejegyzéshez 0 hozzászólás érkezett

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Back To Top