skip to Main Content

gerinctornaSokan keresnek otthoni gerinctorna gyakorlatokat az interneten és rövidebb-hosszabb nézelődés után ráakadhatnak arra, amivel el tudnak indulni. Elkezdenek tornázni elhatározással tele, sok esetben valahol mégis elakad a folyamat.

Vegyük sorra, mik az otthoni gerinctorna legnagyobb buktatói:

  • Sokan csak akkor kezdenek el tornázni, ha már megjelenik a fájdalom, mint tünet. Ezzel viszont az a probléma, hogy a fájdalom már egy jelzés, ami arra utal, hogy valahol már elváltozás jött létre a szervezetben. A gyógytorna vagy akár a gerinctorna gyakorlatok sem úgy működnek, hogy csak úgy egyet-egyet találomra elővéve azt a hatást fogják elérni, amit mi szeretnénk. Nagyon sokfajta elváltozás létezik, nyilván nem fog ugyanaz a 3 gyakorlat mindenkit meggyógyítani. Nézzünk erre egy egyszerű példát! Ön hirtelen nagyon megéhezik és arra vágyik, egyen egy jó gulyáslevest. Benéz a hűtőbe, ahol talál savanyúkáposztát, brokkolit és csirke farhátat.
    Bedobálja ezeket egy fazékba víz kíséretével, főszerezi, majd megfőzi. Természetesen az, ami így elkészül eleget tesz az élelmiszer kategóriának. De vajon elérte ezzel a kívánt célt? Aligha… A “recept” nélkül összeválogatott gyakorlatok ugyanígy fognak kinézni és hatni, mint a találomra kiválasztott hozzávalókból készülő étel.
  • Megfelelően összeválogatott gyakorlatok hiányában olykor elmarad a fokozatosság. Igaz ez az adott alkalommal végzett torna esetén, ha pl. kimarad a szakszerű bemelegítés, de akár a program erősségének a kiválasztása esetén is. Abban az esetben, ha valaki mondjuk 15 éve semmit sem mozgott, hibás az az eset, amikor valaki 1 nap alatt akarja megváltani a világot.

  • Az otthoni tornának szintén buktatója, hogy a kezdeti erőteljes lelkesedés napok, hetek múltával kezd megkopni. Ez persze egyénfüggő is, de függ attól is, mennyire kezdünk hozzá a tornához “megfontoltan”. Fontos tehát, hogy ne terheljük túl magunkat, vigyünk rendszert a tornázásba és számunkra jótékony gyakorlatokat végezzünk. Ha követjük ezeket az elveket, könnyebb lesz a
    lelkesedésünk fenntartása is.
  • Hiba lehet az is, ha nem veszünk igénybe szakértő segítséget, azaz szakembert. A problémánk, betegségünk nagymértékben meghatározza, milyen szakemberre és milyen gyakorisággal van szükségünk. Pl. porckorongsérv esetén elég nagy merészség egyedül kísérletezni, ehhez rendszeres kontroll mellett végzett gyógytorna szükséges.Abban az esetben azonban, ha valakinek egyhébb, apróbb, kezdődő tünetei vannak vagy a megelőzés érdekében szeretne tenni, már az is nagy segítség, ha legalább egyszer találkozik gyógytornásszal, aki ellátja tanácsokkal pl. arról, mire figyeljen torna közben, milyen gyakorlatot ne végezzen  stb. Már ez önmagában nagy lépés lehet a kellemesebb otthoni gerinctornához! Ha pedig ehhez még
    gyakorlatokat is kap, amiket gyógytornászok állítottak össze, az még inkább növeli a hatásfokot.
Ha tetszenek anyagaink, akkor ezek is édekelhetik:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top