skip to Main Content

intim tornaEgyszerű Kegel ( gátizomtorna) gyakorlatok

* Feszítsük meg a gátizmunkat kb. 3 másodpercig, majd lazítsuk el szintén 3 másodpercig. Közben arra figyeljünk, hogy a hasizmunk legyen laza, és egyenletesen lélegezzünk.
* A feszítés-lazítást ismételjük gyorsan egymás után többször.
* Nyomjunk mintha székletet akarnánk üríteni, de csak mérsékelt erőkifejtést alkalmazzunk.
* Szorítsuk össze a végbélnyílás, majd a hüvely és húgycső körüli izmokat is, úgy mintha a szeméremcsont felé akarnánk felhúzni őket. Majd fordított sorrendben lazítsuk el őket.

Ezeket a gátizomtorna gyakorlatokat végezzük el naponta többször kezdetben 10-es ismétlésszámmal, majd hetente növeljük a gyakorlatok számát, míg a 30-at el nem érjük. A gyakorlatokat addig végezzük, amíg a problémánk meg nem szűnik. Természetesen az állapotunk fenntartása érdekében tovább is érdemes.

Mik a gátizom gyakorlatok előnyei?

  • olcsó
  • egyszerű
  • hatásos
  • ülve, állva vagy fekvő pozícióban is vegezhetők

Hátrányok

  • az izmokat folyamatosan edzeni kell
  • előfordulhat, hogy 15 hétnél korábban nem következik be változás
  • ha 3 hónapot követően sem következik be változás, keressünk fel szakembert

A gátizmok megerősítésére, tónusának fokozására irányuló gátizom gyakorlatok rendszeres végzésével egyidejűleg több hatást tudunk elérni. Meg lehet előzni és az esetek nagy többségében kezelni lehet vele a következő panaszokat: stresszinkontinencia miatti vizeletvesztést

  • megakadályozható a méh előreesése, az aranyeres panaszok, a székletinkontinencia kialakulása
  • segít a menstruációs fájdalmak csökkentésében
  • elősegíti az alhasi műtétek és szülés utáni regenerálódást
  • javítja a szexuális élet minőségét

Enyhítheti továbbá a hüvelyszárazságot, fokozza az orgazmus-készséget. Javítja a kismedence vérkeringését, amely hozzájárul az ottani szerveink egészségének megőrzéséhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top