skip to Main Content

Tényleg olyan fontos étkezés a reggeli?

Tényleg olyan fontos étkezés a reggeli?Nagyon sok ember indítja a napját reggeli nélkül, ráfogva ezt a reggeli rohanásra. Szomorú tény, hogy felmérések szerint nem csak a felnőttek, a magyar gyerekek fele sem reggelizik. Pedig a szakemberek szerint ez a legfontosabb főétkezés, amelynek az energiabevitel 20 százalékát kellene adnia.

A nap megfelelő indulásához feltétlenül szükség van a reggelire, ugyanis ébredés után a legalacsonyabb a vércukorszint. A cukorháztartás karbantartásához, az egészségi állapot érdekében nagyon fontos, hogy munkába, iskolába indulás előtt fogyasszunk valamit.

A rendszeres egészséges táplálkozásból nem hiányozhat egy tápláló reggeli. A délelőtti fizikai és szellemi tevékenységekhez szükséges energiát biztosítja, fokozza a teljesítményt, javítja a memóriát. Bármilyen reggeli jobb a semminél, de az alacsony glikémiás indexű tűnik a legjobbnak. Szakértők szerint ezek az élelmiszerek általában egészségesebbek, mint a többi étel. Alacson glikémiás indexű ételek pl.:

  • alacsony zsírtartalmú tej
  • teljes kiőrlésű gabona, gabonapehely
  • gyümölcssaláta friss gyümölcsből
  • frissen facsart narancslé vagy bármely gyümölcs leve
  • teljes kiőrlésű péksütemény
  • főtt tojás
  • 1 kisebb szendvics, kevés vajjal, alacsony zsírtartalmú sajttal, salátával, paprikával, paradicsommal (stb.)

Miben segít az egészséges reggeli?

  • hogy fizikailag fittnek érezzük magunkat. Reggeli elfogyasztásával elegendő energiát kap szervezetünk és beindul az anyagcsere,
  • hogy megelőzzük az elhízást: reggeli nélkül sokkal hamarább elcsáblunk a délelőtt folyamán, s pl. édességgel csillapítjuk maró éhségünket,
  • hogy szellemileg is fittek legyünk: az egészséges reggeli növeli a vércukor szintet, így könnyebben megy a tanulás és a koncentráció is,
  • hogy stressztűrő képességünket növeljük: B vitamin tartalmú szénhidrátok segítenek abban, hogy ellenállóbbak legyünk a stresszel szemben.

Számos korábbi tudományos kutatás újraelemzése során kiderült, hogy azok a gyermekek, akiknek van valami a gyomrukban, jobban teljesítenek az iskolában, mint éhes társaik. Ezen kívül számos vizsgálat kimutatta, az egész napos frissesség és a reggeli kapcsolatát. Kutatók összefüggést találtak a kamaszkorúak és a felnőttek kihagyott reggelije, valamint a nagy testtömegindexük között. Bizonyos vizsgálatok szerint az elhízott és túlsúlyos gyermekek kevesebbet reggeliznek, és többet vacsoráznak, mint normál testsúlyú társaik. Ugyanakkor a reggeli beindítja az anyagcserét.

Sokan azok közül, akik fogyni szeretnének, abba a hibába esnek, hogy megpróbálnak nagyon-nagyon keveset enni, és ezt a reggelinél kezdik el. Ennek az lesz a következménye, hogy az anyagcseréjük lelassul, lusták lesznek a nap folyamán, így kevés zsírt fognak égetni. Sokáig pedig nem bírják az éhezést, így este természetesen jóllaknak. Ez a módszer, nem csak egésznapi éhezéssel jár, de le is gyengíti szervezetünket és immun rendszerünket, ráadásul fogyáshoz sem ez az út vezet.

Az egészséges életmódhoz a mozgás is hozzátartozik. Kérje INGYENES gerinctorna gyakorlatainkat!

Név: *
Email: *
Város:  

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top