skip to Main Content
+36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu 1122 Budapest, Alkotás út 15. Nyitvatartás H-P 8-20
Milyen élelmiszerek Fogyasztása Javasolt 40 Felett?

Milyen élelmiszerek fogyasztása javasolt 40 felett?

Milyen élelmiszerek fogyasztása javasolt 40 felett?Fiatalabb korunkban még megengedhetjük magunknak, hogy lazán vegyük az étkezést, s nem kell feltétlenül megtervezni a napi táplálékbevitelt. Negyven felett azonban szervezetünk másképp kezd reagálni mindenre, amit elfogyasztunk és az anyagcsere is kissé átalakul.

Kutatások eredményei azt mutatják, hogy 30 éves korunkra elkezd csökkenni a nyugalmi állapotban elégetett energia mennyisége, és ez ettől kezdve évtizedenként tovább tovább csökken. Ebből egyenesen következi, ha ugyanannyit eszünk, mint fiatal korunkban, hízni kezdünk. A negyedik évtizedtől felfelé a szív-érrendszeri betegségek és a cukorbetegség kockázata is megnő; ha egészségtelen életet élünk, megemelkedik a koleszterinszintünk és a vérnyomásunk. Táplálkozásunkkal azonban ellensúlyozhatjuk ezen hatásokat, ha megfelelő élelmiszereket fogyasztunk.

Nézzünk példát a negyven éves kor felett ajánlott élelmiszerekre!

OLAJOS HALAK

Az olajos halakban lévő omega-3 zsírsavak csökkentik a pulzusszámot és a vérnyomást, és a szívritmuszavar kockázatát is mérsékli. A legjobb omega-3 zsírsavforrások a lazac, a makréla, a tonhal, a szardínia és a hering. Mivel az omega-3 zsírsavak érzékenyek a magas hőmérsékletre, elkészítésük alacsony hőfokon vagy párolással ajánlott. Halolaj fogyasztása a koleszterincsökkentő gyógyszerek (sztatinok) szedése mellett is különösen ajánlott, mert a kettő kombinációja kifejezetten csökkenti a kardiovaszkuláris kockázatot.

MANDULA

Az a hír járja róla, ha naponta elfogyasztunk belőle négyet-ötöt, elkerülünk számos betegséget. A mandulát legjobb, ha megelőzésként szedjük. Olyan ásványokat is tartalmaz, amelyekből kevésre van szüksége a szervezetünknek, de ha lehet minden nap fogyasszunk egy keveset belőle.  Az ízletes rágcsálnivaló előnyei a vércukorszint javításától egészen a koleszterinszint csökkentéséig terjednek. Fogyasztása sótlanul ajánlott, mert a túl sok só megnövelheti a vérnyomást.

TEJ

A normális zsírtartalmú, úgynevezett teljes tej különösen ötven év felett segít az öregedéssel járó izomtömeg-csökkenés megfékezésében. A tej kiváló kalciumforrás is, ezért a magas kalciumtartalmú zöldségek, diófélék és magvak fogyasztásával párosítva biztosíthatja a napi kalciumszükségletet. Fontos szerepe van a csontritkulás megelőzésében!

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) és táplálkozási tanácsadó vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 0 hozzászólás érkezett

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Back To Top