skip to Main Content

Hogyan hat ránk az ülő életmód?

Hogyan hat ránk az ülő életmód?Az ülő életmód olyan káros, hogy az orvostudományon belül külön területnek számít az általa okozott tünetek kutatása. A legújabb eredmények szerint napi 8-10 óra irodai munka káros hatását nem lehet ellensúlyozni még akár egy óra intenzív mozgással sem, az anyagcserénket a sporton kívül is  érdemes felgyorsítani!

Becslések szerint egy héten átlagosan 50-60 órát töltünk egy helyben, mozdulatlanul, azaz ülünk az autóban, a számítógép vagy a tévé előtt. A nők ráadásul az átlagnál is többet ülnek, mert a legtöbben kevesebbet sportolnak és nagyobb köztük az irodai munkát végzők aránya.

A sok ülés növeli többek között az elhízás, a tüdőembólia, a stroke és a cukorbetegség kockázatát. Amikor valaki hosszabb időt tölt ülve, az anyagcseréje lelassul. Az aktív életmódot igénylő izmaink keringése a lassul, így kevesebb kalóriát égetünk el. Csökken továbbá a zsírsavak lebontásáért felelős enzimek termelődése, ami növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát is. Az irodai munka is növeli a vérrögök kialakulásának kockázatát, ami tüdőembóliához, trombózishoz vezethet.

Ezen túl az irodai dolgozók között gyakrabban fordul elő depresszió is, miután a hangulatot szabályozó hormonokbó kevesebb jut az agyba.

Az ülő életmód befolyásolja testtartásunkat. Az ülőmunkát végzők előbb-utóbb szembesülnek azzal a tünetegyüttessel, amit egyszerűen „számítógép-szindrómának” nevezünk. Lassan természetesnek érezzük, hogy munkavégzés közben fáj a nyakunk, hátunk, esetleg a csuklónk, ujjaink stb. Bármilyen fájdalmat is érzünk, azt nem a számítógép vagy az egér okozza!

Egészségünk a mi kezünkben van, tegyünk érte!

Az egészséges életmódhoz a mozgás is hozzátartozik. Kérje INGYENES gerinctorna gyakorlatainkat!

Név: *
Email: *
Város:  

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top