skip to Main Content
+36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu 1122 Budapest, Alkotás út 15. Nyitva: H-P 8-20
Télen Is Menjük Ki Minél Többet A Szabadba!

Télen is menjünk ki minél többet a szabadba!

Télen is menjük ki minél többet a szabadba!Télen sokkal hosszabbak az esték, nagyon korán sötétedik, így sokan hajlamosak "téli álmot" aludni, azaz sokkal többet alszanak, mint más időszakokban. Ráádásul a kinti hőmérséklet is alacsony, sokszor a csípős hidegben egyáltalán nincs kedvünk kimenni a szabadba. Pedig ha egyszer kimerészkedünk, rájövünk, hogy milyen jó hatással is van ránk a friss levegő.

A mozgás lehet egyszerű séta, de elmehetünk túrázni is. Ezek a létező legegyszerűbb mozgásformák, amikhez semmilyen különleges felszerelésre nincs szükségünk és ingyen elérhetők bárki számára. Ezen túl elindulhatunk egyedül is, ha mondjuk tisztítani akarjuk gondolatainkat, de akár a családdal vagy barátokkal is nekivághatunk egy hosszabb vagy rövidebb programnak. Ilyenkor alkalmunk nyílik arra, hogy lassabb tempó esetén beszélgessünk szeretteinkkel, vagy akár arra is, hogy gyorsabban gyalogoljunk és edzéssé alakítsuk a sétát.

A téli sétáknak mind fizikai, mind szellemi értelemben több előnye is van, a friss levegő hozzájárul közérzetünk javulásához, ráadásul több kalóriát égetünk el a hidegben. Ahogy mozgunk, felszabadulnak az endorfinok, és elűzik a téli depressziót. A nehezebb téli terepen való mozgás kiváló az izmok, ízületek, inak számára is. A túrázás, gyaloglás, bármilyen hihetetlen, más izmokat mozgat meg, mint akár a futás.

Mire figyeljünk, ha rászántuk magunkat, hogy kimozdulunk otthonról?

  1. Nagyon fontos ilyenkor, hogy rétegesen öltözködjünk. A réteges öltözet melegen tart minket, illetve ha szükséges, a rétegek száma könnyen változtatható. A nehéz ruházat gátolja a mozgást, illetve ha melegünk van, nehezen tudunk ehhez az állapothoz alkalmazkodni. Viseljünk továbbá kesztyűt, sálat és sapkát is, még akkor is, ha a fűtött lakásból kellemesnek tűnik a kinti hőmérséklet.
  2. Kabátunk legyen vízálló, ha esetleg csapadék esne rá, ne fázzunk meg.
  3. Kényelmes cipőben, hegyi terepre lehetőleg bakancsban induljunk el. Fontos, hogy lábunk ne fázzon és egyenetlen terepen a bokánk is stabil legyen, továbbá lábbelink legyen vízálló. Zoknink legyen meleg, illeszkedjen lábunkra, hogy útközben ne törje azt fel.
  4. Hátizsákot vigyünk magunkkal, hogy kezünk szabadon mardjon és ne gátoljon minket a mozgásban.
  5. Hosszabb túrára vigyünk magunkkal némi harapnivalót, italt pedig mindenképp csomagoljunk. Vihetünk magunkkal vizet, gyümölcslevet, de kiváló választás ilyenkor termoszban a meleg tea.

Próbálja ki a téli sétát és Ön is megérzi kedvező hatását!

Az egészséges életmódhoz a mozgás is hozzátartozik. Kérje INGYENES gerinctorna gyakorlatainkat!

Név: *
Email: *
Város:  

 

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) és táplálkozási tanácsadó vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 0 hozzászólás érkezett

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Back To Top