skip to Main Content

A látszólag ártatlan szokások is öregíthetnek

bőrKöztudott, hogy a dohányzás és a sok napozás öregíti a bőrt. Azonban, nem csak ezek befolyásolhatják külsőnket, így ha nem szeretnénk idősebbnek kinézni korunknál érdemes odafigyelni egy – két látszólag ártalmatlan szokásunkra is.

 

Édességek

Az édesség, mint tudjuk hízlal, és egyes kutatások szerint a bőrt is fénytelenné, ráncossá teszi. Ha a cukor bizonyos fehérjékhez kapcsolódik, a kollagént és az elasztint károsító molekulák jönnek létre. Ez a folyamat 35 éves kor körül kezdődhet, és utána még fel is gyorsul.
Nem kell a cukrot teljesen kiiktatni az életünkből, elegendő, hogy az összkalória 10 százalékánál több cukrot ne fogyasszunk. Óvakodjunk az egészségesnek tűnő, ám mégis nagy cukortartalmú ételektől.

Ne csak a fogyás miatt sportoljunk

A mozgás, sportolás ez egyik legjobb mód az öregedés ellen, de ne csak a pluszkilók ellen mozogjunk! A rendszeres testedzést végzőknek hosszabbak a telomerei, ezek a sejtek biomarkerei, amelyek a korral rövidebbek lesznek. A mozgással egy sor krónikus betegség is megelőzhető.
Mindenképpen válasszunk olyan mozgásformát, ami megfelel a lehetőségeinknek és a hangulatunknak, belefér az időnkbe legyen az akár séta, vagy kerékpározás. Fontos, hogy napi minimum 20-25 percet mozogjunk, és fokozatosan növeljük az időtartamot és az intenzitást.

Ártalmas a túl hangos zene

Manapság szinte már mindenkinek ott a fülében a fejhallgató, szól az iPod, az mp-3-as lejátszó, vagy akár csak a hajszárító, vigyázni kell a decibelekkel. A hallásveszély öregít szinte a legjobban, az, ha állandóan vissza kell kérdeznünk, mert nem halljuk, amit mondanak.
Figyeljünk oda a hallásunkra, védekezzünk a hangerő csökkentésével, vagy nagy zaj esetén füldugóval.

Találkozzunk sűrűbben a barátainkkal

A fiatalságunk megőrzéséhez fontos a társas kapcsolatok megőrzése. A barátokkal való kapcsolattartás még a családi kötelékeknél is fontosabb lehet, megvéd az elhízástól, a depressziótól és a szívbetegségektől.
Tartsuk a kapcsolatot régi barátainkkal, beszéljünk meg találkozót, akár sportolással egybekötve.

Fogyasszunk több zöltséget

Az antioxidánsokkal teli gyümölcs és zöldség segít fiatalnak maradni, ám ezek hamar elbomlanak, tehát állandó utánpótlásra van szükség.
Fogyasszunk 4 óránként valami friss zöldséget vagy gyümölcsöt! Nyáron a hideg gyümölcssaláta remek frissítőként is szolgálhat.

Gyakori stressz

A stressz fokozza a kortizon és norepinefrin hormonok koncentrációját a vérben, amitől felmegy a vérnyomás és romlik az immunrendszer állapota. Egy idő után a tartós stressz késlelteti a gyógyulást, keményíti az ereket, és csökkenti az agy tanulásért, memóriáért és hangulatért felelős területeit. Ettől igazán idősebbnek érezhetjük magunkat!
Tanuljuk meg kezelni a stresszt!

Feküdjünk le időben

A nagyon elfoglalt nők körében bizony gyakori, hogy a házimunkát az alvás rovására végzik el. A kevés alvás azonban igencsak árt az egészségnek, ezen kívül összefüggésbe hozzák magas vérnyomással, diabétesszel, súlygyarapodással, sőt, azzal is, hogy idősebbnek nézünk ki.
Nem is kell mindenkinek 8 óra alvás, de törekedjünk legalább a 7 órára.

Az egészséges életmódhoz a mozgás is hozzátartozik. Kérje INGYENES gerinctorna gyakorlatainkat!

Név: *
Email: *
Város:  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top