skip to Main Content

Ételek, amelyek táplálják gyermekeink agyát

kidHa azt akarja, hogy gyermeke jobban teljesítsen az iskolában, kezdje az étrendnél! Bizonyos ételek serkentik az agy fejlődését, javítják az agyműködést és a memóriát, valamint elősegítik az összpontosítást. Az agy igen éhes szervünk, ha nem megfelelően táplálkozunk, az agy látja kárát.

A növésben levő szervezetnek sokféle tápanyagra van szüksége, az alábbiak pedig nagymértékben hozzájárulnak az agy fejlődéséhez.
 

1. Színes zöldségek

A paradicsom, édesburgonya, brokkoli, sütőtök, répa, cékla, spenót kiváló vitaminforrás, amelyek segítik az agysejtek működését.
Nem csak főzeléket készíthetünk, hanem ízletes krémlevest céklából, brokkoliból vagy sütőtökből is, különleges fogás lehet ebédnél a spenóttal rakott palacsinta.


2. Bab

A bab különleges étel, mert fehérjét, összetett szénhidrátokat és rostokat, vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz.
Ebédre készíthetünk a gyermeknek babot, így lesz elég energiája délutánra is. Adhatjuk a babot salátákhoz is, püréként pedig tortillára, szendvicsre.

3. Bogyós gyümölcsök

Az eper, málna, áfonya, szeder vizsgálatok szerint javítja az emlékezőképességet. Minél színesebb a gyümölcs, annál több antioxidánst tartalmaz, különösen C-vitamint.
A bogyókat édességekhez, zöldségfélékhez, salátákhoz is adhatjuk, esetleg keverhetjük joghurtba vagy zabpehelybe is.

4. Tojás

A tojás ismert fehérjeforrás, a sárgája ezen kívül kolint is tartalmaz, ami az emlékezőképességet fejleszti.
Reggelire, uzsonnára adhatunk rántottás szendvicset, és készíthetünk ebédre is tojásételt, pörköltet, buggyantott tojást.

7. Zabpehely

Jó E- és B-vitamin forrás, káliumot és cinket is tartalmaz.
Reggelire adjunk zabpelyhet, mert egész délelőttre ellátja az agyat energiával.

6. Teljes kiőrlésű gabona

Az agynak folyamatosan glükózra van szüksége, amit a teljes kiőrlésű gabonában megtalálhatunk.
A müzli és kása mellett a tészta és a kenyér is készüljön teljes kiőrlésű lisztből.

5. Tej és joghurt

A tejtermékek fehérjét és B- és D-vitamint is tartalmaznak, melyek az idegrendszer fejlődéséhez elengedhetetlen tápanyagok. A gyerekeknek és a serdülőknek D-vitaminból egyes kutatások szerint az ajánlott napi mennyiség tízszerese szükséges.
Adjunk minél több és változatosabb tejterméket a gyermeknek, zsírszegény tejjel, valamint kalciummal és D-vitaminnal dúsított, gyümölcslével ízesített zabpelyhet.

8. Mogyoróvaj

Kiváló E-vitaminforrás, védi az idegsejtek membránját, ezen kívül B6 vitamint is tartalmaz, ami elősegíti, hogy az idegrendszer el tudja égetni a glükózt.
Adjunk fel mogyoróvajas szendvicset banánnal, vagy a gyerek kedvenc salátájára szórjunk néhány szem földimogyorót.

Az egészséges életmódhoz a mozgás is hozzátartozik. Kérje INGYENES gerinctorna gyakorlatainkat!

Név: *
Email: *
Város:  

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top