skip to Main Content
+36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu 1122 Budapest, Alkotás út 15. Nyitvatartás H-P 8-20
Mit Tegyünk A Tavaszi Fáradtság Ellen?

Mit tegyünk a tavaszi fáradtság ellen?

Mit tegyünk a tavaszi fáradtság ellen?Lassan beköszönt a tavasz, érezzük a tavasz illatát, bőrünkön a napsütést, testünk mégsem képes a környezettel együtt megújulni és üdén, frissen fogadni a tavasz közeledtét. Sokunkon lesz ugyanis úrrá a tavaszi fáradtság!

Tavasszal erőteljes fáradtság, lelassultság vesz rajtunk erőt, a természet nyílását fáradtsággal vesszük tudomásul. Kedélyállapotunk inkább hasonlít a depresszióhoz, alvászavaraink támadnak. Gyakrabban betegszünk meg, a szülők nagyon jól ismerik a kora tavasszal érkező megfázáshullámot, mikor gyermekeink minden második héten vírusos, náthás állapoton esnek át.

Mit tehetünk a tavaszi fáradtság ellen?

A legfontosabb a megelőzés, s ez a tavaszi fáradtság esetén is igaz. Tartózkodjunk minél többet szabad levegőn, sétáljunk nagyokat, a sportolást sem kell feltétlenül feladnunk.

Fedezzük fel a téli sportok nyújtotta örömöket! Ha nincs módunk pl. síelni, akkor menjünk szánkózni vagy túrázni a hegyekbe. Ha erre nincs lehetőségünk, akkor válasszunk valamilyen zárt térben végezhető sportot. Ha otthon kényelmesebbnek érezzük a mozgást, akkor keressünk megfelelő tornagyakorlatokat, vagy tanuljunk meg jógázni és ezeket végezzük!

Ne feledkezzünk meg a helyes, kiegyensúlyozott táplálkozásról! Válasszunk vitaminban gazdag ételeket. Téli időszakban táplálkozásunk is megváltozik, s ennek következtében bizonyos vitaminokból hiány léphet fel a szervezetében. A hideg időjárás miatt ösztönösen az energiadúsabb ételeket választjuk: a friss salátákat tápláló krémlevesekre cseréljük, melyek élettani hatása merőben eltérő, mint a könnyebb ételeké. Emellett igyekezzünk színesíteni táplálkozásunkat. Készítsünk frissen facsart narancslevet, fogyasszunk nyers zöldségeket, gyümölcsöket ilyenkor is! Ha több C-vitamint szeretnénk fogyasztani, együnk kicsit több zöldséget, gyümölcsöt, de arra figyeljünk, hogy főként olyanokat, aminek szezonja van. Nagyon jó választás ilyenkor az alma, a citrusfélék (narancs, grépfrút, citrom), a zöldségek közül pedig a káposzta, hagyma és retek.

Sokan nem tudják, de a levertség oka nemcsak a vitaminhiány lehet, de a nem megfelelő folyadékbevitel elhanyagolása is. Fontos, hogy megfelelő mennyiségű vizet, teát igyunk – ha zöld teát fogyasztunk, akkor több legyet ütünk egy csapásra, ugyanis a zöld tea flavonoidtartalma igen magas, aminek szintén egészségmegóvó hatása van.

A tavasz közeledtével érdemes tisztítókúrát vagy egy rövid böjtöt beiktatni, ám ezek alkalmazása előtt mindenképpen kérjük ki orvosunk tanácsát!

 

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) és táplálkozási tanácsadó vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 0 hozzászólás érkezett

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Back To Top