skip to Main Content

Mit együnk-igyunk az egészséges bőrért?

egészséges bőrLehet, hogy odafigyelünk a bőrünk szépségére, de a mindennapos kávézás, dohányzás tönkreteheti az eredményt. A bőrt elsősorban belülről kell ápolni, az egészséges, fiatalos bőr kulcsa a megfelelő táplálkozás. A fiatalos testünkért és bőrünkért a hétköznapokon is nagyon sokat tehetünk. Egészséges táplálkozással, megfelelő folyadékbevitellel máris rengeteget tehetünk.  Lássuk, mit fogyasszunk a szépség érdekében!

Fogyasszunk kevesebb cukrot és keményítőt

Ezek az élelmiszerek gyulladásokat okoznak a szervezetünkben, elősegítik a ráncok kialakulását, betegségeket okoznak, felgyorsítják az öregedést. A cukorban és keményítőben gazdag ételek túlzott fogyasztása miatt fakul a bőr, a szem alatt sötét karikák jelennek meg, az arc elveszti körvonalait, megjelennek a ráncok, a bőr pólusai kitágulnak. Nagy szerepük van a pattanások kialakulásában is.

Paradicsom

A paradicsom piros színét a magas likopintartalma biztosítja. Ez a kiváló antioxidáns igen jót tesz a bőrnek, frissen, fiatalosan tartja. A paradicsom valamennyi formájában tartalmaz likopint, a friss ugyanúgy, mint a sűrített, az ivólé, de még a ketchup is.

Spenót

Jelentős béta-karotin tartalma segít a bőrsejtek kijavításában, fiatalos fényt ad a bőrnek, és az öregedés ellen is véd. Az olyan leveles zöldségekben, mint a kel és a brokkoli, bőven található vas és kalcium, mindkettő táplálja a bőrt és a hajat.

Cékla

Az egész szervezetet revitalizálja, vasat, rostokat, magnéziumot, mangánt, káliumot, folsavat és A-B-C vitaminokat tartalmaz. Antioxidáns tulajdonságai miatt kiváló bőrregeneráló.

Kivi

A magas C-vitamin-tartalom biztosítja a kollagén termelést, ami az egyik legfontosabb bőrvédő fehérje, ráadásul a bőrt tápláló hajszálereket is erősíti. Antioxidáns tartalma segít a bőr fiatalságát megőrizni.

Avokádó

A sejtek működéséhez szükséges E-vitaminban gazdag, ami az egyik legfőbb antioxidáns. Hasonló bőrvédő tulajdonságokkal rendelkezik a napraforgómag és a mandula.

Pulyka

Magas cink- és szeléntartalma miatt általános immunerősítő, a szelén pedig a bőr rugalmasságát biztosítja.

Zsíros halak

A tonhal, a lazac, a szardínia és a makréla fiatalítja a bőrt, mert gazdag omega-3 zsírsavakban. Ideális heti két alkalommal halat fogyasztani.

Zöld tea

Antioxidáns tulajdonságai miatt gyulladáscsökkentő és sejtmembrán védő hatású, igen jót tesz a bőrnek.

Víz

Napi 6-8 pohár víz elfogyasztása ajánlott. Nyáron ízesíthetjük citrommal, mentalevéllel is. Jó ötlet a teát vagy kávét időnként vízzel vagy gyümölcsteával helyettesíteni. Igyunk minden étkezéshez vizet, csakúgy, mint ébredés után és lefekvés előtt is.

Fogyasszunk fehérjét

A sejtregenerálódáshoz szükségünk van megfelelő fehérjebevitelre. A protein hiánya felgyorsítja az öregedést. A fehérje az élet építőköve, izmaink, szerveink, a csontok, a bőr mind fehérjéből épülnek föl.

Ha tetszenek anyagaink, akkor ezek is édekelhetik:

   

This Post Has One Comment
  1. A vízfogyasztással kapcsolatban az észrevételem: 

    1/ Ha lefekvés előtt vagy  akár előtte 1 órán belül vizet iszom, éjszaka töbször kell kimennem a "folyóügyek" miatt. Ez megbolygatja az éjszakai nyugodt alvásomat.

    2/ Az ajánlott : étkezés közbeni vízfogyasztásról több helyen is olvastam hogy nem helyes: PL:természetgyógyász. . . . stb. kész káosz, most mit tegyen a laikus ember???????????????????

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top