Mit együnk-igyunk az egészséges bőrért? - Arthuman Központ Skip to content
+36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu 1122 Budapest, Alkotás út 15. Nyitva: H-P 8-20

Mit együnk-igyunk az egészséges bőrért?

egészséges bőrLehet, hogy odafigyelünk a bőrünk szépségére, de a mindennapos kávézás, dohányzás tönkreteheti az eredményt. A bőrt elsősorban belülről kell ápolni, az egészséges, fiatalos bőr kulcsa a megfelelő táplálkozás. A fiatalos testünkért és bőrünkért a hétköznapokon is nagyon sokat tehetünk. Egészséges táplálkozással, megfelelő folyadékbevitellel máris rengeteget tehetünk.  Lássuk, mit fogyasszunk a szépség érdekében!

Fogyasszunk kevesebb cukrot és keményítőt

Ezek az élelmiszerek gyulladásokat okoznak a szervezetünkben, elősegítik a ráncok kialakulását, betegségeket okoznak, felgyorsítják az öregedést. A cukorban és keményítőben gazdag ételek túlzott fogyasztása miatt fakul a bőr, a szem alatt sötét karikák jelennek meg, az arc elveszti körvonalait, megjelennek a ráncok, a bőr pólusai kitágulnak. Nagy szerepük van a pattanások kialakulásában is.

Paradicsom

A paradicsom piros színét a magas likopintartalma biztosítja. Ez a kiváló antioxidáns igen jót tesz a bőrnek, frissen, fiatalosan tartja. A paradicsom valamennyi formájában tartalmaz likopint, a friss ugyanúgy, mint a sűrített, az ivólé, de még a ketchup is.

Spenót

Jelentős béta-karotin tartalma segít a bőrsejtek kijavításában, fiatalos fényt ad a bőrnek, és az öregedés ellen is véd. Az olyan leveles zöldségekben, mint a kel és a brokkoli, bőven található vas és kalcium, mindkettő táplálja a bőrt és a hajat.

Cékla

Az egész szervezetet revitalizálja, vasat, rostokat, magnéziumot, mangánt, káliumot, folsavat és A-B-C vitaminokat tartalmaz. Antioxidáns tulajdonságai miatt kiváló bőrregeneráló.

Kivi

A magas C-vitamin-tartalom biztosítja a kollagén termelést, ami az egyik legfontosabb bőrvédő fehérje, ráadásul a bőrt tápláló hajszálereket is erősíti. Antioxidáns tartalma segít a bőr fiatalságát megőrizni.

Avokádó

A sejtek működéséhez szükséges E-vitaminban gazdag, ami az egyik legfőbb antioxidáns. Hasonló bőrvédő tulajdonságokkal rendelkezik a napraforgómag és a mandula.

Pulyka

Magas cink- és szeléntartalma miatt általános immunerősítő, a szelén pedig a bőr rugalmasságát biztosítja.

Zsíros halak

A tonhal, a lazac, a szardínia és a makréla fiatalítja a bőrt, mert gazdag omega-3 zsírsavakban. Ideális heti két alkalommal halat fogyasztani.

Zöld tea

Antioxidáns tulajdonságai miatt gyulladáscsökkentő és sejtmembrán védő hatású, igen jót tesz a bőrnek.

Víz

Napi 6-8 pohár víz elfogyasztása ajánlott. Nyáron ízesíthetjük citrommal, mentalevéllel is. Jó ötlet a teát vagy kávét időnként vízzel vagy gyümölcsteával helyettesíteni. Igyunk minden étkezéshez vizet, csakúgy, mint ébredés után és lefekvés előtt is.

Fogyasszunk fehérjét

A sejtregenerálódáshoz szükségünk van megfelelő fehérjebevitelre. A protein hiánya felgyorsítja az öregedést. A fehérje az élet építőköve, izmaink, szerveink, a csontok, a bőr mind fehérjéből épülnek föl.

Ha tetszenek anyagaink, akkor ezek is édekelhetik:

   

Arthuman Központ

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) és táplálkozási tanácsadó vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

This Post Has One Comment

  1. A vízfogyasztással kapcsolatban az észrevételem: 

    1/ Ha lefekvés előtt vagy  akár előtte 1 órán belül vizet iszom, éjszaka töbször kell kimennem a "folyóügyek" miatt. Ez megbolygatja az éjszakai nyugodt alvásomat.

    2/ Az ajánlott : étkezés közbeni vízfogyasztásról több helyen is olvastam hogy nem helyes: PL:természetgyógyász. . . . stb. kész káosz, most mit tegyen a laikus ember???????????????????

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top

Ingyenes Gerinctorna

Kérje most a gyakorlatokat és tornázzon otthonában 

streching torna