skip to Main Content

A stressz következményei

stresszA stressz nem egyszerűen nem tesz jót, hanem számos negatív hatása van az egészségre. A legveszélyesebb, ha ez az állapot tartósan alakul ki. Napjaink felgyorsult tempója mindannyiunk életét befolyásolja, figyelnünk kell viszont arra, hogy hatása ne haladjon meg egy bizonyos szintet.

Normál esetben a stressz csak rövid ideig tartó állapot, és nem okoz semmiféle kárt a szervezet számára. Ha a veszélyhelyzet elmúlik, a szervezet stresszreakciója is elmúlik, anélkül, hogy bármilyen maradandó károsodást szenvednénk. A veszélyt akkor jelentkezik, ha a stressz kiváltó oka, s a következménye is tartóssá válik.

Stresszspirál

Sok ember szenved krónikus stressztől, melynek kísérő tünete az az érzés, hogy életünket már nem tudjuk irányítani. A legkisebb dolog is elég ahhoz, hogy úgy érezzük, betelt a pohár, s ez az érzés gyakran megbénít minket. Aki állandó stresszben él, egyre kevésbé tud teljesíteni a munkahelyén, gyengének érzi magát, feszült és nyugtalan. Nem tud lazítani, pihenni, túlhajszolja magát. Ez a tipikus stresszspirál, amikor a helyzet már újratermeli önmagát.

A tartós stressz tünetei, velejárói

  • Állandó tépelődés és aggodalom minden elvégzendő feladat miatt
  • Döntéshozatali nehézségek
  • Agresszivitás
  • Depresszió
  • Irracionális félelem
  • Szenvedélybetegségekre való fokozott hajlam (alkohol, drogok)

Negatív következményei

A szervezetünk jeleket küld, ha túl sokat követelünk magunktól.

  • Fáradtság
  • Szórakozottság és feledékenység
  • Fokozott vagy csökkent étvágy
  • A libidó csökkenése
  • Betegségek vagy más diffúz testi panaszok
  • Alvászavarok

Betegségek, amelyek kialakulásában a stressznek is szerepe van

Ha nem hallgatunk testünk figyelmeztető jeleire, nem pihenünk, és nem nyugszunk meg, a krónikus állapot egy egész sor betegség kialakulásához vezethet:

  • Fejfájás
  • Fülzúgás
  • Hasmenés, székrekedés
  • Allergia, bőrkiütések
  • Szív- és érrendszeri megbetegedések
  • Hányinger
  • Gyomorégés
  • Gyomorfájás
  • Gyakori vizelési inger
  • Gyakori puffadás
  • Hát- és ízületi fájdalom
  • Ajakherpesz
  • Depresszió, stb.

Néhány embernél a stresszes időszakokban a figyelmetlenség növeli a balesetek kockázatát is.

Forrás: Webbeteg.hu

dr Kriston Ildikó

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, illetve szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 7 hozzászólás érkezett
  1. Köszönöm szépen a gyakorlatokat,kifogom próbálni bár igy a kommenteket olvasva majd nem biztos hogy a stressz nálam is belesegít abba hogy állandoan zsibog a hátam.Köszönettel Éliásné.

  2. T.Arthuman Munkatársak!

    Minden egyes tanácsuk "aranyat" – elviselhetőbb testi/lelki terhelés elviselését, enyhűlését segíti, ha valaki akárha "átlósan" követi is azokat.

    Folytassák áldásos munkájukat és díjmentes srgítségüket 2013-ban is!

    Ehhez sok anyagi és erkölcsi sikert, boldog Karácsonyt és BUÉK minden egyes munkatársuknak, a szakmai vezetőknek és a t. Cég tulajdonosainak.  üdvözlettel Novák Manyi, Györgyné

    1. Nagyon köszönjük a jókívánságokat és Önnek is a legjobbakat kívánjuk az Új Évre!
      dr Kriston Ildikó

  3. Kedves Ildikó köszönettel megkaptam a gerinctorna gyakorlatokat, én is csinálom ezeket rendszeresen és használ is – évtizedek óta, de mégis sűrösödtek az izületi és gerinc fájdalmaim, és gyakran váltak elviselhetetlenné… Pedig nyitott ember vagyok, kezelni is tudom – többnyire – a stresszt, de most élethelyzetem olyanná vált, amit egyelőre nem tudok megoldani, és szerintem emiatt is sürüsödtek és erősödtek a fájdalmaim…Így minden módszert szívesen veszek, és (főleg munkát keresek, mert ha van feladatom, akkor csökkenek a panaszaim…), nagyon köszönöm ismételten a küldeményt. Üdvözlettel további szép napot! Ági

    1. A lelki terhelés, bármennyire is szeretnénk függetleníteni magunkat tőle, nagymértékben kihat állapotunkra, tüneteinkre. Bízzunk benne, hogy a torna segít. Ha nem csökken a fájdalom, akkor viszont a stresszel is érdemes kezdeni valamit. Állás ügyben javaslom partner oldalunkat. Elsősorban nőknek induló, fejlődő portál: http://www.abcjob.hu.
      Jó egészséget kívánok!

  4. Köszönöm,ezek jó gyakorlatok.Gerinc műtött vagyok.Csinálom mindennap.Minden jót

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top