skip to Main Content

A stressz következményei

stresszA stressz nem egyszerűen nem tesz jót, hanem számos negatív hatása van az egészségre. A legveszélyesebb, ha ez az állapot tartósan alakul ki. Napjaink felgyorsult tempója mindannyiunk életét befolyásolja, figyelnünk kell viszont arra, hogy hatása ne haladjon meg egy bizonyos szintet.

Normál esetben a stressz csak rövid ideig tartó állapot, és nem okoz semmiféle kárt a szervezet számára. Ha a veszélyhelyzet elmúlik, a szervezet stresszreakciója is elmúlik, anélkül, hogy bármilyen maradandó károsodást szenvednénk. A veszélyt akkor jelentkezik, ha a stressz kiváltó oka, s a következménye is tartóssá válik.

Stresszspirál

Sok ember szenved krónikus stressztől, melynek kísérő tünete az az érzés, hogy életünket már nem tudjuk irányítani. A legkisebb dolog is elég ahhoz, hogy úgy érezzük, betelt a pohár, s ez az érzés gyakran megbénít minket. Aki állandó stresszben él, egyre kevésbé tud teljesíteni a munkahelyén, gyengének érzi magát, feszült és nyugtalan. Nem tud lazítani, pihenni, túlhajszolja magát. Ez a tipikus stresszspirál, amikor a helyzet már újratermeli önmagát.

A tartós stressz tünetei, velejárói

  • Állandó tépelődés és aggodalom minden elvégzendő feladat miatt
  • Döntéshozatali nehézségek
  • Agresszivitás
  • Depresszió
  • Irracionális félelem
  • Szenvedélybetegségekre való fokozott hajlam (alkohol, drogok)

Negatív következményei

A szervezetünk jeleket küld, ha túl sokat követelünk magunktól.

  • Fáradtság
  • Szórakozottság és feledékenység
  • Fokozott vagy csökkent étvágy
  • A libidó csökkenése
  • Betegségek vagy más diffúz testi panaszok
  • Alvászavarok

Betegségek, amelyek kialakulásában a stressznek is szerepe van

Ha nem hallgatunk testünk figyelmeztető jeleire, nem pihenünk, és nem nyugszunk meg, a krónikus állapot egy egész sor betegség kialakulásához vezethet:

  • Fejfájás
  • Fülzúgás
  • Hasmenés, székrekedés
  • Allergia, bőrkiütések
  • Szív- és érrendszeri megbetegedések
  • Hányinger
  • Gyomorégés
  • Gyomorfájás
  • Gyakori vizelési inger
  • Gyakori puffadás
  • Hát- és ízületi fájdalom
  • Ajakherpesz
  • Depresszió, stb.

Néhány embernél a stresszes időszakokban a figyelmetlenség növeli a balesetek kockázatát is.

Forrás: Webbeteg.hu

dr Kriston Ildikó

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, táplálkozási tanácsadó és szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 7 hozzászólás érkezett
  1. Köszönöm szépen a gyakorlatokat,kifogom próbálni bár igy a kommenteket olvasva majd nem biztos hogy a stressz nálam is belesegít abba hogy állandoan zsibog a hátam.Köszönettel Éliásné.

  2. T.Arthuman Munkatársak!

    Minden egyes tanácsuk "aranyat" – elviselhetőbb testi/lelki terhelés elviselését, enyhűlését segíti, ha valaki akárha "átlósan" követi is azokat.

    Folytassák áldásos munkájukat és díjmentes srgítségüket 2013-ban is!

    Ehhez sok anyagi és erkölcsi sikert, boldog Karácsonyt és BUÉK minden egyes munkatársuknak, a szakmai vezetőknek és a t. Cég tulajdonosainak.  üdvözlettel Novák Manyi, Györgyné

    1. Nagyon köszönjük a jókívánságokat és Önnek is a legjobbakat kívánjuk az Új Évre!
      dr Kriston Ildikó

  3. Kedves Ildikó köszönettel megkaptam a gerinctorna gyakorlatokat, én is csinálom ezeket rendszeresen és használ is – évtizedek óta, de mégis sűrösödtek az izületi és gerinc fájdalmaim, és gyakran váltak elviselhetetlenné… Pedig nyitott ember vagyok, kezelni is tudom – többnyire – a stresszt, de most élethelyzetem olyanná vált, amit egyelőre nem tudok megoldani, és szerintem emiatt is sürüsödtek és erősödtek a fájdalmaim…Így minden módszert szívesen veszek, és (főleg munkát keresek, mert ha van feladatom, akkor csökkenek a panaszaim…), nagyon köszönöm ismételten a küldeményt. Üdvözlettel további szép napot! Ági

    1. A lelki terhelés, bármennyire is szeretnénk függetleníteni magunkat tőle, nagymértékben kihat állapotunkra, tüneteinkre. Bízzunk benne, hogy a torna segít. Ha nem csökken a fájdalom, akkor viszont a stresszel is érdemes kezdeni valamit. Állás ügyben javaslom partner oldalunkat. Elsősorban nőknek induló, fejlődő portál: http://www.abcjob.hu.
      Jó egészséget kívánok!

  4. Köszönöm,ezek jó gyakorlatok.Gerinc műtött vagyok.Csinálom mindennap.Minden jót

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top