skip to Main Content
+36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu 1122 Budapest, Alkotás út 15. Nyitvatartás H-P 8-20
Hátfájás

5 egyszerű gyakorlat hátfájás enyhítésére / hátfájás gyakorlat

hátfájásHátfájás gyakorlat segíthet a megelőzésben! Végezze el a lenti gyakorlatokat hetente kétszer, háromszor és sokat tett a hátfájás megelőzése érdekében! A gyakorlatok alkalmasak a hátizom és a vállöv izmainak átmozgatására.

1. GYAKORLAT

Álljunk csípőszélességű terpeszbe. Fogjunk meg egy gumiszalagot vagy azt helyettesítő tárgyat (pl. törölkozőt)  és eresszük le magasból a kezeket a vállhoz úgy, hogy a szalag érjen a tarkóhoz. Végezzünk törzsfordítást kétszer jobbra, majd kétszer balra legalább 30 másodpercig.

2. GYAKORLAT

Álljunk csípőszélességű terpeszállásba, majd kinyújtva emeljük fel a karokat. Végezzünk törzshajlítást kétszer jobbra, majd kétszer balra. A törzs maradjon a síkban, ne dőlünk se előre, se hátra. A gyakorlatot legalább 30 másodpercig végezzük.

3. GYAKORLAT

Álljunk csípőszélességű terpeszbe. Fogjunk meg egy gumiszalagot vagy azt helyettesítő tárgyat (pl. törölkozőt)  és eresszük le magasból a kezeket a vállhoz úgy, hogy a szalag érjen a tarkóhoz. Karokat nyújtsuk magasba, majd ismét hajlítsuk be azokat. Nyújtáskor próbáljunk minél magasabbra nyújtózni vállból. A gyakorlatból végezzünk 2 * 10 db-ot.

4. GYAKORLAT

Álljunk nagy terpeszállásba, szalagot tartsuk a hasunk előtt. Végezzünk két ütemben törzshajlítást oldalra, majd két ütemen keresztül törzsdöntést előre. A törzsdöntésnél karjainkat húzzuk kissé felfelé. A gyakorlatot 2-szer 20 másodpercig végezzük.

5. GYAKORLAT

Álljunk csípőszélességű terpeszbe. Mindkét kezünkkel fogjuk meg a szalagot a hátunk mögött. Végezzünk kétszer törzshajlítást hátra kényelmes helyzetig, majd térjünk vissza a kiinduló helyzetbe, és két ütemen keresztül próbáljuk meg nyújtott karral a szalagot hátul olyan magasra emelni, amilyen magasra csak tudjuk. A gyakorlatot 2-szer 20 másodpercig végezzük.

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) és táplálkozási tanácsadó vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 0 hozzászólás érkezett

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Back To Top