Mit tehetünk a téli depresszió ellen? - ArtHuman Központ Skip to content
+36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu 1122 Budapest, Alkotás út 15. Nyitva: H-P 8-20
Mit Tehetünk A Téli Depresszió Ellen?

Mit tehetünk a téli depresszió ellen?

Mit tehetünk a téli depresszió ellen?A depresszióra hajlamos embereknél a tünetek bármikor jelentkezhetnek, de télen különösen gyakori a megjelenésük. Az úgynevezett téli depresszió összefügg az évszakkal, illetve a fényviszonyokkal, ilyenkor a nappalok rövidülnek, az éjszaka hosszúra nyúlik, hamarabb sötétedik.

A depresszióra hajlamos emberek egy részét fájdalmasan érinti az évszakok változása. A pontos ok még vitatott, de abban egyetértenek a szakemberek: akik szezonális kedélybetegségtől szenvednek, különösen érzékenyek a fényre, illetve annak hiányára. Alaszkában végzett kutatások alapján úgy tűnik, hogy a depresszióra való hajlam a betegség meghatározója, de a fény hiánya indítja el a tüneteket. Sokaknál már novemberben romlik a kedélyállapot az esős, hideg idő és a fényhiány miatt. A depresszió az egyik leggyakoribb betegségnek számít.  A sötét évszakokban sokan panaszkodnak arra, hogy kevesebbet tudnak teljesíteni és nincs bennük elég energia. A természetes nappali fény hiánya érzelmi zavarokat, sőt szezonális depressziót is okozhat . A betegség attól válik speciálissá, hogy a depresszív tünetek jellemzően a hideg évszak kezdetén jelentkeznek, változó intenzitással vannak jelen a téli hónapokban, s a tavaszi, nyári napsugarak hatására el is múlnak.

A téli depresszió tipikus tünetei közé tartozik a megnövekedett étvágy – fokozottan kívánjuk ilyenkor a csokoládét, a szénhidrátokban gazdag élelmiszereket – és az állandó nappali álmosság, fáradékonyság.

Mit tehetünk, hogy megelőzzük a depresszió kialakulását?

  • Figyeljünk a kiegyensúlyozott étrendre, ami elegendő mennyiségű vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Fogyasszon kevesebb cukrot, több Omega-3 zsírsavat
  • Töltsünk több időt a szabadban, természetes fényben. Használjuk ki a derült időt, a napsütéses órákat, sétáljunk, sportoljunk a szabad levegőn!
  • Próbáljunk ki különböző relaxációs technikákat, amelyek a belső feszültséget enyhíthetik. (pl. autogén tréning, jóga).
  • Egyes gyógynövényekből készült tea is jó hatású lehet: orbáncfű, mezei katáng gyökér, csalán, cickafark, zsurló, stb.
  • Kipróbálhatjuk a fényterápiát, ami sok embernél hatásosnak bizonyul.
  • Ápolja tudatosan szociális kapcsolatait, járjon társaságba. Tudatosan keressen olyan tevékenységeket, amikben örömét leli!
  • Figyeljen az élénkebb színek alkalmazására öltözködésében, de akár otthonát is díszítheti színes, kedvcsináló gyertyákkal!

Ha a tünetek súlyosbodnak, forduljunk szakemberhez, aki egyéni állapotfelmérés után különböző terápiás módszereket javasol, amellyel a kellemetlen tünetek csökkenthetők vagy megszüntethetők. A depresszió kezelésére szolgáló gyógyszerek elrendelése orvosi feladat. Enyhébb tünetek esetén pszichológus is segíthet a feldolgozásban és az állapot javításában!

Az egészséges életmódhoz a mozgás is hozzátartozik. Kérje INGYENES gerinctorna gyakorlatainkat!

Név: *
Email: *
Város:  


Arthuman Központ

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) és táplálkozási tanácsadó vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 0 hozzászólás érkezett

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top

Ingyenes Gerinctorna alap lépések

10 gerinctorna alap lépés az otthoni tornához 

streching torna

Ingyenes Gerinctorna

Kérje most a gyakorlatokat és tornázzon otthonában 

streching torna