skip to Main Content

nyakfájásNyakfájást sok minden okozhat a sérülésektől kezdve a lágyszöveti rendellenességekig. Nézzük, milyen módszerek léteznek a fájdalom megelőzésére!

Számos tényező hajlamosít a nyakfájásra. Gyakoran előfordul azoknál, akik foglalkozásukból eredően sokat terhelik a vállövet, így például a számítógépes munkát végzőknél, a kozmetikusoknál. A héttérben egyéb okok is állhatnak a tartós hideghatástól a nem megfelelő párnán át akár teljesen más jellegű, nem mozgásszervi betegségekig.

Nézzük, mit tehetünk otthon a nyakfájás megelőzésére?

Használjunk megfelelő párnát

Érdemes kísérletezni, hogy megtaláljuk a számunkra megfelelő párnát. A memórihabos párna megtámasztja fejét és nyakát, és megfelelő helyzetben tartja gerincét.

Monitorunkat állítsuk be magasságunkhoz

A monitor akkor van jól beállítva, ha igazodik a szemmagassághoz.

Rendszeresen tornáztassuk meg nyakunkat

Naponta többször érdemes megtornáztatni a nyakunkat: erősíteni és lazítani is. Nagyon óvatosan végezzünk nyakkörzést, de hátrafelé ne döntsük a nyakat!

Figyeljünk testtartásunkra

A helytelen testtartás segíti a panaszok kialakulását, illetve erősítheti a már meglévő fájdalmat.


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Back To Top
OTTHONI GERINCTORNA
Ingyenes Gerinctorna Gyakorlatok