skip to Main Content

senior torna

Sokan vannak, akik szép fokozatosan leállnak a sportolással, mozgással, mások pedig sohasem éltek sportos életmódot. Különböző okok vezethetnek oda, hogy szervezetünknek egyre inkább szüksége lesz a mozgásra és fontolgatjuk is a kezdést. Íme néhány jótanács és mozgásforma, amiket érdemes számításba venni!

A mozgás hatással van a testsúlyra, javítja a hangulatot és a szív és érrendszerre is kedvezően hat. Javítja az erőnlétet, kedvező hatással van csontritkulás esetén is.

Nézzük, milyen sportokat érdemes fontolóra venni?

Nordic walking

A Nordic Walking lényege, hogy egy pár speciális bot és egy különleges gyaloglótechnika segítségével rendkívül hatékonyan, ugyanakkor kímélő módon fejleszthetjük állóképességünket, izomerőnket, mozgáskoordinációnkat.

Úszás

A csontrendszernek hihetetlenül jót tesz a rendszeres úszás, idősebb korban főleg a hátúszás. A víz felhajtóereje révén megváltozik ugyanis az ízületekre ható terhelés.

Gerinctorna

A gerinc erősítésére minden korosztálynak nagy hangsúlyt kellene fordítania, a sok ülőmunka, a mozgásszegény életmód ugyanis előbb-utóbb erőteljesen érezteti a hatását. 50 felett érdemes olyan csoportot választani, ahol a senior tornán figyelembe veszik az életkori sajátosságokat is.

Kerékpározás

Bárki számára elérhető és szabadban végezhető mozgásforma. Hátránya, hogy a felső testfelet kevésbé mozgatja meg, illetve térdízületi betegségek esetén nem ajánlott.


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Back To Top
OTTHONI GERINCTORNA
Ingyenes Gerinctorna Gyakorlatok